November 24, 2011

One shot at you head !




Friend = Sahabat , 
Boyfriend = Sahabat , Girlfriend = Sahabat


Kenapa kaum adam hanya digelar lelaki dan kenapa kaum hawa digelar perempuan dan wanita ? Mungkin ada yang lain , tetapi aku tidak tahu ataupun lupa .
"Women speak because they wish to speak, whereas a man speaks only when driven to speech by something outside himself--like, for instance, he can't find any clean socks."
- Jean Kerr
Sahabat , bagi kaum hawa mereka akan lebih rapat dengan sahabatnya . Lebih rapat berbanding dengan keluarga ataupun orang yang lain . Mungkin korang perasan atau tak . Perempuan bila bergaduh dengan sahabat baiknya memang susah untuk disatukan semula . Never had end story . Bagi kaum adam pula , mereka juga rapat , enjoy bila bersama dengan sahabatnya . Tetapi jika mereka bergaduh dengan sahabat baiknya macam tiada apa apa berlaku . Tiada siapa mereka bergaduh dalam seminggu .
"A friend is someone who knows the song in your heart and can sing it back to you when you have forgotten the words."
- Bernard Meltzer
Mungkin ia sama seperti lelaki dan perempuan/wanita . Kalau lelaki , orang lain akan tetap panggil lelaki . Tapi kalau perempuan , orang mungkin panggil dia wanita atau perempuan . Sebab apa perempuan bergaduh susah disatukan semula ? MUNGKIN sama seperti maksud perempuan dan wanita . Perempuan untuk remaja . Wanita untuk perempuan yang sudah berumur . Faham apa aku maksud kan ?



p/s : ini post hanya aku punya andaian . terima kasih :) 
Idea untuk membuat style post ni datang dari Skin dan ayat post ni dari Panda :*
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...