August 09, 2011

When ... And ...





Bila Internet tiada dirumah , aku rasa macam aku ketinggalan zaman .
Bila Internet sudah ada dirumah , aku rasa aku tidak pernah pegang buku .


Bila buku ada didepan mata , aku hanya melihat sahaja buku tersebut .
Bila buku tiada didepan mata , aku berusaha untuk mencari duit .


Bila duit tiada , aku macam pengemis yang lebih hina dari semua pengemis .
Bila duit sudah ada , aku cepat menghabiskannya dengan beli banyak benda .


Bila benda yang aku hendak sudah ada , aku rosakkannya .
Bila benda yang aku hendak tiada , aku akan pergi memintanya kepada seseorang .


Bila seseorang aku jumpa , aku akan bosan dengan dia .
Bila seseorang aku tidak jumpa , aku merinduinya .




Sifat seseorang individu bila lahir didunia ini .
Bukan ?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...